στρατιωτικεσ εκπαιδευσεισ
εκπαιδευσεισ λεφεδ
Χαρτης-πυξιδα-προσανατολισμος
Ένα από τα βασικότερα εκπαιδευτικά αντικείμενα είναι η χρήση χάρτη και πυξίδας, η εύρεση της θέσης μας στο στρατιωτικό χάρτη, η χάραξη διαδρομής προς σημείο που θα μας δοθεί και ο προσανατολισμός μας στο πεδίο. Μέσω θεωρητικών αλλά και πρακτικών μαθημάτων στο πεδίο, οι εκπαιδευόμενοι εξοικειώνονται στην κίνησή τους με βοηθήματα χάρτη και πυξίδα.
Διαταξη ομαδας
Στο συγκεκριμένο αντικείμενο αναπτύσσονται η σύνθεση, τα καθήκοντα, ο εξοπλισμός και οι ειδικές γνώσεις που απαιτούνται στα πλαίσια της ομάδας πεζικού.
Αναγνωριση Οπλικων συστηματων
Εξοικείωση με την αναγνώριση του είδους, τύπου και χαρακτηριστικών οπλικών συστημάτων τόσο του Ε.Σ. όσο και άλλων στρατών.
Πρωτες βοηθειες μαχης
Εκπαίδευση πάνω στα νατοϊκά πρότυπα περί παροχής πρώτων βοηθειών στο πεδίο της μάχης μέσω της αναγνώρισης της βλάβης που έχει υποστεί ο τραυματίας, την ιεράρχηση των απειλών που αντιμετωπίζει και την αντιμετώπισή τους με τη χρήση του ανάλογου εξοπλισμού.
Μεθοδοι υπολογισμου αποστασεων
Εκπαίδευση σχετικά με τη χρήση απλών μεθόδων υπολογισμού αποστάσεων από εχθρικά ή μη σημεία στο πεδίο χωρίς τη χρήση ειδικού εξοπλισμού.
Αμυνα
Εκπαίδευση αναφορικά με τη διάταξη σε αμυντικό αγώνα ομάδας/διμοιρίας/λόχου συμπεριλαμβανομένης της θέσης των ομαδικών ή βαρέων όπλων, τις εργασίες προπαρασκευής για αμυντικό αγώνα αλλά και τις ενέργειες κατά τη διάρκεια της μάχης ή πιθανής σύμπτυξης.
Κατασκευη αμμοδοχου
Πρακτική ενασχόληση σχετικά με την απεικόνιση στο έδαφος – με τη χρήση πρόχειρων υλικών – του πεδίου στο οποίο πρόκειται να επιχειρήσει μία ομάδα ή Διμοιρία με απεικονίσεις του ανάγλυφου αλλά και χαρακτηριστικών σημείων (κτηρίων, οδών, ποταμών κ.α.)
Διαβιβασεις
Ο πυλώνας της δράσης ενός σχηματισμού, είτε αυτός είναι ομάδα πεζικού, είτε μεγαλύτερος από αυτόν, είναι η ορθή χρήση των επικοινωνιών εντός του σχηματισμού είτε με γειτονικούς σχηματισμούς είτε με υφιστάμενα ή προϊστάμενα κλιμάκια. Κατά τη διάρκεια του συγκεκριμένου αντικειμένου δίνεται βαρύτητα στην ορθή χρήση του εξοπλισμού διαβιβάσεων, στις βασικές αρχές των τηλεπικοινωνιών, στη χρήση συνθηματικών αλλά και στην ταχύτητα και σαφήνεια των διαβιβάσεων που πραγματοποιούνται.
Αναφορα επαφης με εχθρικη δυναμη
Κάθε μέλος μας θα πρέπει να γνωρίζει όλα όσα θα πρέπει να αναφέρει σε προϊστάμενα κλιμάκια σε περίπτωση εμπλοκής του με εχθρική δύναμη. Επομένως, το αντικείμενο αυτό αποσκοπεί στην τυποποίηση όλων όσων θα πρέπει να απασχολήσουν τους άνδρες προκειμένου να συλλέξουν όλα τα απαραίτητα στοιχεία τα οποία και θα πρέπει να αναφέρουν ανωτέρω σύντομα και περιεκτικά.
Επιβιωση
Τρόποι επιβίωσης στο ύπαιθρο προκειμένου να εξασφαλιστεί η τροφή, το νερό, η στέγαση, ο προσανατολισμός και η ένδυση κάτω από τις αφιλόξενες συνθήκες που θα αντιμετωπίσει κανείς στη φύση κατά τη διάρκεια πολεμικών επιχειρήσεων.
Μαχη σε αστικο περιβαλλον
Το αντικείμενο αυτό πραγματεύεται τη διαδικασία της προσέγγισης, διέλευσης και εξασφάλισης μιας αστικής περιοχής με ασφάλεια και με την ύπαρξη ή μη εμπλοκών με εχθρικές δυνάμεις.
Μαχη εντος κτιριων
Εκπαιδευτικό αντικείμενο που αφορά στην ανάπτυξη ικανού αριθμού ανδρών στους χώρους ενός κτιρίου και στην κίνησή τους δεδομένων των ιδιομορφιών του (παράθυρα, διάδρομοι, σκάλες κλπ) προκειμένου να γίνει η εκκαθάρισή του.
Εκδοση Τελικης Διαταγης
Ανάπτυξη όλων των παραμέτρων που θα πρέπει να λάβει υπόψη του ο επικεφαλής μιας ομάδας/διμοιρίας/λόχου προκειμένου να συνθέσει τη διαταγή που θα αναπτύξει στους υφισταμένους του λαμβάνοντας υπόψη την όσο πιο αναλυτική παρουσίαση της αποστολής αλλά και την πρόβλεψη για οποιαδήποτε εξέλιξη μπορεί να λάβει χώρα κατά τη διάρκεια της.
Αντιδραση σε ενεδρα
Κινήσεις σε επίπεδο ομάδας/διμοιρίας/λόχου κατά τη διάρκεια εμπλοκής τους με εχθρική ενέδρα.
Αιτηση βολων οπλων καμπυλης τροχιας
Διαδικασία κατάδειξης εχθρικού στόχου, διάκρισης του πυρομαχικού που θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί αναλόγως του στόχου, ενδεχόμενης διόρθωσης των βολών καμπύλης τροχιάς μέσω της χρήσης ασυρμάτου δίνοντας σαφείς και σύντομες πληροφορίες.
Εκδοση Γρηγορων Διαταγων Μαχης
Στο αντικείμενο αυτό γίνεται προσπάθεια να υπάρχει μια τυποποίηση όσων πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά τη διάρκεια μιας επικείμενης εμπλοκής με εχθρική δύναμη και τη μεταφορά τους στους υπόλοιπους μαχητές με αμεσότητα, σαφήνεια και σε σύντομο χρόνο.
Οργανωση σταθμου ελεγχου κινησης οχηματων
Κατά τη διάρκεια αυτού του εκπαιδευτικού αντικειμένου οι εκπαιδευόμενοι εισάγονται στις βασικές αρχές δημιουργίας ενός σταθμού ελέγχου οχημάτων ή πεζών σε κάποιο σημείο ενός δρομολογίου προκειμένου να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά ενδεχόμενες απειλές αλλά και να εξασφαλίσουν τη συνεργασία του ελεγχόμενου πληθυσμού.
Συλληψη αιχμαλωτου (Συνθηκη της Γενευης)
Κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης εκπαίδευσης γίνεται αναλυτική αναφορά στις μεθόδους εξασφάλισης των ανδρών απέναντι σε κάποιον που εκούσια ή ακούσια τίθεται σε αιχμαλωσία, τους τρόπους προσέγγισής, σύλληψης, αιχμαλωσίας του όπως και σε όλες τις διαδικασίες που έπονται αυτής (κατάσχεση οπλισμού, συλλογή εντύπων, χαρτών κ.α. με πληροφορίες, παροχή πρώτων βοηθειών κλπ). Επίσης, γίνεται ειδική μνεία στη συνθήκη της Γενεύης περί σεβασμού στα δικαιώματα του αιχμαλώτου.
Διαβαση υδατινου κωλυματος
Η εκπαίδευση του αντικειμένου αφορά στην ανάπτυξη όλων αυτών που πρέπει να ληφθούν υπόψιν κατά την προσέγγιση, τη διάβαση αλλά και την απομάκρυνση από ένα υδάτινο (ή άλλο) κώλυμα κατά την κίνηση μιας ομάδας/διμοιρίας/λόχου στο πεδίο.
Κινηση με λεμβους
Αφορά στο χειρισμό των λεμβών, στα καθήκοντα κάθε άνδρα, στη διαδικασία της κίνησης, ελιγμών αλλά και προσέγγισης σε εχθρική περιοχή.
Δημιουργια και επανδρωση παρατηρητηριου
Ανάπτυξη της τακτικής που πρέπει να ακολουθηθεί περί της δημιουργίας επίγειου/υπόγειου παρατηρητηρίου (υλικά, χρόνοι, διαδικασία) αλλά και της διαδικασίας της επάνδρωσής του, της παρατήρησης, συλλογής πληροφοριών και τέλος της απομάκρυνσης από αυτό.
Στρωση-αρση ναρκοπεδιου
Διδακτικό αντικείμενο που αναφέρεται στη δημιουργία (στρώση) αλλά και στην κατάργηση (άρση) ενός τακτικού ναρκοπεδίου καθώς και στην ασφαλή διέλευση μέσα από ένα ναρκοπέδιο υπό την πίεση του χρόνου.
Δημιουργια και αρση κρυπτης
Στο αντικείμενο αυτό γίνεται αναλυτική αναφορά στην τακτική της δημιουργίας κρύπτης, δηλαδή χώρου που αποθηκεύονται τροφές, εξοπλισμοί, πυρομαχικά κ.α. για μελλοντική ανατροφοδότηση φίλιων δυνάμεων. Παράλληλα, ανάλογη αναφορά γίνεται για τη διαδικασία του εντοπισμού, της αποκάλυψης της κρύπτης αλλά και της παραλλαγής του χώρου με δεδομένη την ασφαλή προσέγγιση, εργασιών επί του πεδίου και τέλος αποχώρησης από το σημείο.
Αντιμετωπιση ΡΒΧΠ απειλων
Από τις πιο καταστροφικές απειλές στα πεδία των μαχών είναι η χρήση Ραδιο-Βιολογικο-Χημικών όπλων. Έτσι, κάθε μέλος μας εκπαιδεύεται στη χρήση όλων των ατομικών μέσων προστασίας σε σχέση με την τάχιστη προσαρμογή τους επάνω στο σώμα του με τη σωστή εφαρμογή τους και κατά τη σωστή σειρά. Παράλληλα, γίνεται ενδεικτική κίνηση τους στο πεδίο ώστε να γίνει αντιληπτή η επίδραση του εξοπλισμού στην κινητικότητα και στο αξιόμαχο τους, ενώ τέλος διδάσκεται η ορθή απομάκρυνση του συγκεκριμένου εξοπλισμού από το σώμα μετά από την κατάργηση της συγκεκριμένης απειλής.